tisdag 6 juni 2017

Kväll i Marbella i södra Spanien i Andalusien

Mitt första besök på Costa del Sol, spanska solkusten, började i Marbella i Andalusien
Efter en lång resa med mellanlandning i Bryssel smakade det gott med, una cervesa och en mycket god bocadillo som jag lyckades att beställa på min knaggliga Spanska. Jag kände mig oxå mycket stolt, när jag skulle betala klarade av, la cuenta por favor, kan jag få notan tack
På kvällen när vi skulle äta middag gick vi uppför de smala gränderna och där hade de prytt en vägg med dessa vackra pelargoner
Vi satt på en innergård på restaurangen med detta fina grönskande tak
Varmrätten bestod av diverse friterad fisk
Hemvägen gick ner längs de trånga gränderna
Vi passerade ett vackert litet kapell
Tyvärr kunde vi inte gå in men jag fick ändå ett foto när jag stack in kameran genom gallergrinden
Sedan fortsatte promenaden längs de fina smala gränderna tillbaka till hotellet för en skön natts sömn, hade ju varit uppe sedan 03:30
 
Vi syns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar